Om het nog eenvoudiger te maken om de eerste concept-beelden voor de toekomst van Twenterand te zien, staan de documenten nu ook op projectpagina van de Omgevingsvisie. Lees meer over Concept-beelden voor Participatieronde #3 nu ook op de denkmee-pagina
Tot en met 7 mei is er een reizende expositie te zien waarin een aantal concept-toekomstbeelden voor de gemeente te zien zijn voor iedereen. Ze stonden al in de kernen Vroomshoop, Westerhaar, Vriezenveen en Den Ham, maar zijn sinds 23 april ook te zien in De Pollen en Bruinehaar! Lees meer over Reizende expositie ook te zien in Bruinehaar en De Pollen
Op woensdag 15 april ging de gemeente in gesprek met belangrijke stakeholders en op 20 april deden we dat met inwoners en ondernemers van de gemeente Twenterand. Dat leverde veel interessante gesprekken op. Lees meer over Terugblik Stakeholderwerksessie en De Avond van Twenterand
Alle inwoners en ondernemers die graag alle concept-plannen van de gemeente in willen zien en hun reactie, opmerkingen of aanvullende ideeën willen achterlaten kunnen een kijkje nemen bij een van de vier reizende exposities. Lees meer over Geef uw reactie op de conceptbeelden tijdens de Reizende Expositie op vier plekken in Twenterand!
🗓️ Wanneer: 20 april 2026 🕰️ Tijd: 19:00-21:00 📍 Waar: Het Punt, Burgemeester Koetjestraat 2-4 te Vroomshoop Lees meer over Denk mee over de toekomst van Twenterand op 20 april
Voor de laatste fase van het traject Omgevingsvisie 2.0 gaan we weer in gesprek met onze stakeholders: organisaties, verenigingen en andere belangrijke relaties van de gemeente Twenterand. Lees meer over Participatieronde 3 Omgevingsvisie 2.0 gaat van start! 15 april werksessie voor stakeholders
De gemeente Twenterand werkt aan een nieuwe Omgevingsvisie 2.0: een plan dat richting geeft aan hoe onze gemeente er in 2050 uitziet. Denk aan onderwerpen zoals wonen, werken, natuur, voorzieningen en duurzaamheid. Het doel? Een fijne en gezonde leefomgeving voor iedereen. Lees meer over Vaststelling Concept Hoofdlijnennotitie door het college van B&W
Op woensdag 15 en 22 oktober gingen we letterlijk de straat op om met inwoners in gesprek te gaan over de toekomst van Twenterand richting 2050. Tijdens deze gesprekken gebruikten we drie toekomstscenario’s als hulpmiddel om het gesprek op gang te brengen. Lees meer over Straatgesprekken over de toekomst van Twenterand
Op dinsdag 28 oktober was het zover: de gemeente mocht aanschuiven bij een mentorles van de eerste klas van het Noordik College in Vriezenveen. Een mooie kans om jongeren kennis te laten maken met wat de gemeente doet en hoe zij invloed kunnen hebben op hun leefomgeving. Lees meer over Gemeente op bezoek bij het Noordik College in Vriezenveen
Kun jij niet langskomen bij een van de straatgesprekken maar wil jij toch jouw mening over de toekomst van Twenterand laten horen? Doe dan nu de Swipocratie! Lees meer over Doe nu de Swipocratie en geef jouw keuzes voor de toekomst van Twenterand door!
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies worden gebruikt om statistieken te meten over het gebruik van de website (bijvoorbeeld via Google Analytics, Siteimprove of Matomo) en voor externe videodiensten zoals YouTube of Vimeo. Hiervoor maken wij gebruik van diensten van derde partijen. Deze cookies worden alleen geplaatst na jouw toestemming.
Jouw keuze aanpassen? Dat kan op elk moment via de cookie-instellingen in de footer.